fredag 1. juni 2012

Oppdatering gyngestol (2)

Bare en liten oppdatering;

Stolen er malt, altså armlener og meier siden kun de skal bli synlige.
Fargen heter Perlegrå og er rett og slett en resteskvett vi hadde liggende.
(Takk til min kjære som er malemester nå som jeg ikke kan male selv.
Siden det er en resteskvett var det såklart ikke sens maling men en malig som ikke burde brukes av gravide.)

Sist tok jeg av det gamle stoffet og vasket den godt med grønnsåpe.

Nå har den har blitt "fyllt", se selv;






Bilde 1: 
Hvitt canvastrekk over fjærene. 
Siden jeg strengt tatt ikke aner hva jeg burde gjøre, eller hvordan så prøver jeg meg frem.
tok 3 lag stoff og sydde ruter-mønster i stoffet med symaskin og festet med stiftepistol.

Bilde 2: 
2 lag med relativt tynn skumgummi. Festet først det ene laget og det andre og stiftet festet GODT. 

Bilde 3: 
Ett lag med en et tynt dynelignende stoff, altså filt med stoff over og under. Dette festet jeg under stolen og bak og uten å ha synlige stifter. 


Neste steg er å klippe og sy til trekket. Og ikke minst feste det, altså gjenstår ca 1/3 av jobben (om ikke mer). Tror jeg må sy litt på stoffet for å få det festet pent, men det finner jeg nok ut av etterhvert:)


Klem Frk Muffin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar